تنها دلم برای شما تنگ می شود!

وَلَقَدْکَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَاعِبَادِیَ الصَّالِحون

تنها دلم برای شما تنگ می شود!

وَلَقَدْکَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَاعِبَادِیَ الصَّالِحون

واکنشی بعد از خواندن یک کتاب

به نام حضرت دوست

سلام علی آل یاسین

قرار شده بود کتاب نظریه های شخصیت را بخوانم تا با توجه به آن موضوعی برای تحقیق پیدا کنم. بعد از مطالعه اجمالی این کتاب، تنها توانستم این چند خط را بنویسم:

"چقدر نسبت به روان شناسی اینچنینی احساس بدی پیدا کردم! چرا در خواندن هر صفحه این کتاب خودم اذیت شدم؟ دلم اینگونه رواشناسی و انسان شناسی نمیخواهد، دلم انسان شناسی دینی و اسلامی میخواهد، دلم تنگ نگاهی معنویست، نگاهی کلی به آنکه خلیفه خدا میخوانندش و براستی مگر من انسان نمونه ازمایشگاهی دانش آموختگان روانشناسی هستم؟ دلم انسان شناسی میخواهد که میسر نشود جز با خداشناسی که امامم گفته است: "من عرف نفسه فقد عرف ربه" دلم امید میخواهد یک امید والای الهی و سرشار از عشق معنوی. و در این کتاب همه اش حرف مریض بود و مراجع و مشاور و روانکاو.... آه چه حال بدی پیدا کردم امشب"



اللهم عجل لولیک الفرج

یاعلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.